جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
ادمین اینستاگرام و وظایف آن
ادمین اینستاگرام؛ هر چیزی که باید بدانید!

ادمین اینستاگرام و وظایف آن

 

چند سالی است که شبکه های اجتماعی میزبان تعداد زیادی از کاربران در ایران بوده است و اینستاگرام در صدر این جدول وجود دارد! هنگامی که تعداد فالوورهای یک صفحه اینستاگرامی افزایش پیدا می کند، خود آن فرد فرصت رسیدگی به صفحه را ندارد و نیازمند فردی است که بتواند آن را مدیریت کند. در این صورت، خود فرد به راحتی می تواند تولید محتوای باکیفیت باشد و به رشد صفحه اینستاگرام خود کمک کند. به افرادی که در زمینه مدیریت صفحه اینستاگرام کمک می کنند، ادمین اینستاگرام گفته می شود! اما ادمین اینستاگرام کیست، چه وظایفی دارد و در نهایت، چگونه می توانیم یک ادمین اینستاگرام استخدام کنیم؟ در این مقاله می خواهیم به همه این سوالات پاسخ دهیم تا به راحتی بتوانید یک ادمین اینستاگرام استخدام کنید.

ادمین اینستاگرام کیست؟

شاید تا کنون افرادی را دیده باشید که هنگام سوال کردن در مورد شغلشان می گویند ما ادمین اینستاگرام هستیم! در واقع ادمین اینستاگرام، به افرادی گفته می شود که یک یا چند صفحه اینستاگرامی را مدیریت می کنند. در حال حاضر بسیاری از کسب و کارها و اینفلوئنسرها از اینستاگرام کسب درآمد می کنند یا محصولات خود را تبلیغ می کنند. چنین صفحاتی پس از مدتی که به چند ده هزار فالوور می رسند، دیگر نمی توانند به تنهایی صفحه اینستاگرام خود را مدیریت کنند و به همین دلیل نیازمند ادمین اینستاگرام هستند. ادمین وظایف مختلفی را برعهده دارد که همه آن ها، در دسته مدیریت صفحه اینستاگرام قرار می گیرد.

 

ادمین اینستاگرام چیست؟

 

گاهی اوقات یک صفحه اینستاگرامی به قدری بزرگ است و کاربران تعامل بسیار بالایی با آن دارند که یک ادمین به تنهایی قادر به مدیریت آن صفحه نیست! در این صورت باید چندین ادمین اینستاگرام برای آن صفحه استخدام شوند تا تمامی کارها به درستی پیش برود. تعداد ادمین موردنیاز برای صفحه اینستاگرام به تعداد فالوورها بستگی دارد اما از آن مهم تر، به میزان تعامل فالوورهای آن صفحه بستگی دارد؛ به عنوان مثال گاهی اوقات یک ادمین صفحه اینستاگرام برای مدیریت یک صفحه ۱۰۰ هزار نفری کافی است اما گاهی اوقات ۳ ادمین هم برای یک صفحه ۵۰ هزار نفری کافی نیست! همه چیز بستگی به این موضوع دارد که کاربران آن صفحه چقدر تعامل دارند.

وظایف ادمین اینستاگرام چیست؟

در بخش قبل گفتیم که ادمین اینستاگرام وظایفی دارد و همه آن ها با نام مدیریت صفحه اینستاگرام شناخته می شود! در این بخش می خواهیم به بررسی ۸ مورد از وظایفی که ادمین اینستاگرام باید انجام دهد و مهارت کافی در این زمینه ها داشته باشد، بپردازیم:

·         تسلط کامل بر اپلیکیشن اینستاگرام

اولین چیزی که یک ادمین اینستاگرام باید به خوبی روی آن مسلط باشد، تسلط کامل بر اپلیکیشن اینستاگرام است! در واقع ادمین اینستاگرام قرار است کارهایی را در بستر اپلیکیشن اینستاگرام انجام دهد و باید به خوبی با تمام بخش های آن آشنا باشد. به عنوان مثال فرض کنید شما یک گزارش هفتگی از میزان تعامل کاربران با صفحه خود می خواهید و این وظیفه ادمین اینستاگرام است که به شما ارائه کند. حال اگر ادمین اینستاگرام گزارش گرفتن از صفحه اینستاگرام را بلد نباشد، باید خودتان انجام دهید و این موضوع وقت و هزینه شما را هدر می دهد. بنابراین اولین چیزی که یک ادمین اینستاگرام باید مسلط باشد و هنگام استخدام ادمین اینستاگرام باید در نظر بگیرید، تسلط کامل بر اپلیکیشن اینستاگرام است.

·         آپلود و انتشار محتوا در زمان مشخص

در صفحات اینستاگرامی محتوا حرف اول را می زند؛ در واقع تا زمانی که محتوا نداشته باشید، کاربران حاضر نمی شوند شما را دنبال کنند. یکی از مهم ترین وظایف ادمین اینستاگرام، آپلود و انتشار محتوا در زمان مشخص است. در واقع شما باید محتوا را به دست ادمین اینستاگرام برسانید و آن فرد، در زمان مشخص آن را انتشار دهد. البته گاهی اوقات انتشار محتوا با تولید محتوا اشتباه گرفته می شود، در حالی که این دو کاملاً از هم جدا هستند! تولید محتوا بخش جدا از انتشار محتوا است و شما باید به کمک تیم تولید محتوا، آن را تولید کنید و سپس برای انتشار، به دست ادمین اینستاگرام برسانید.

·         نوشتن کپشن یا متن مناسب برای محتوا

کپشن پست های اینستاگرام بخش مهمی از صفحه اینستاگرام شما محسوب می شوند و می تواند کاربر را را ترغیب به ایجاد تعامل با صفحه شما کند. گاهی اوقات صاحب صفحه اینستاگرام ترجیح می دهد که ادمین اینستاگرام آن کار را انجام دهد؛ البته معمولاً قالب کپشن مشخص است و ادمین تنها باید تغییرات جزئی در آن ایجاد کند. به عنوان مثال در صفحات فروشگاهی، پس از انتشار تصاویر کافی است اطلاعات آن محصول را در قالب مشخص قرار داده و شخصی سازی کنید. بنابراین در صورت توافق، یکی از وظایف ادمین اینستاگرام این است که برای پست ها کپشن مناسب نوشته و منتشر کند.

·         پاسخ دادن به کامنت های دریافتی در پست‌ها

پست ها بخش مهمی از صفحات اینستاگرامی هستند و می توانند میزان تعامل صفحه شما را تا حد زیادی افزایش دهند! یکی از قابلیت های پست اینستاگرام، بخش کامنت گذاشتن است؛ در واقع کاربران می توانند در زیر پست ها کامنت گذاشته و تعامل آن صفحه را افزایش دهند. یکی از وظایف بسیار مهم ادمین اینستاگرام این است که به کامنت های درج شده در زیر پست های اینستاگرام پاسخ دهد! به همین دلیل بهتر است از افرادی استفاده کنید که اگر کاربران سوال تخصصی در مورد کسب و کارتان پرسیدند، ادمین اینستاگرام به خوبی پاسخ دهد و تنها در صورتی که خیلی تخصصی است، از شما بخواهد که به آن پاسخ دهید.

 

وظایف ادمین اینستاگرام چیست؟

 

·         پاسخ دادن به دایرکت کاربران

یکی از بخش های بسیار مهمی که در اینستاگرام وجود دارد، بخش دایرکت است! بخش دایرکت برای صفحات تجاری اهمیت بسیار زیادی دارد و کاربران می توانند سوالات خود را در آن مطرح کنند. حتی در صفحات فروشگاهی، کاربران به راحتی می توانند از طریق بخش دایرکت با شما در ارتباط باشند و محصول یا خدمات موردنظر خود را سفارش دهند. بنابراین یکی از وظایف مهم دیگر ادمین اینستاگرام، پاسخ دادن به سوالات کاربران است تا هیچ سوالی بی پاسخ نماند. البته گاهی اوقات میزان سفارش ها بسیار بالا است و باید یک فرد را تنها برای پاسخگویی به سفارش ها داشته باشید تا آن ها را در سیستم شما ثبت کند.

·         انتشار استوری در زمان مشخص و پاسخ به واکنش کاربران

استوری یکی از ابزارهای بسیار عالی اینستاگرام است که می تواند نرخ تعامل صفحه و میزان محبوبیت شما نزد کاربران را تا حد زیادی افزایش دهد! یکی از مهم ترین وظایف ادمین اینستاگرام، انتشار استوری های جذاب و مرتبط با صفحه است تا کاربران با صفحه شما تعامل برقرار کنند. زمان انتشار استوری نسبت به زمان انتشار پست اهمیت کمتری دارد اما پاسخگویی به واکنش کاربران، از اهمیت بسیار بیشتری برخوردار است. گاهی اوقات می توانید از ابزارهای اینستاگرام نظیر استیکر نظرسنجی، سوال کردن و… استفاده کنید تا تعامل صفحه بیشتر شود.

·         کمک به رشد صفحه

یکی از مهم ترین اهداف هر صفحه اینستاگرامی (به جز صفحات شخصی)، رشد صفحه است! در واقع مدیران صفحات اینستاگرام هزینه های زیادی می کنند تا بتوانند صفحه خود را رشد دهند؛ حال اگر صفحه آن ها رشد پیدا نکند، تنها زمان، انرژی و هزینه آن ها هدر رفته است. یکی از وظایف ادمین اینستاگرام این است که به رشد جزئی صفحه کمک کند؛ رشد زیاد صفحه نیازمند هزینه است و بهتر است خودتان انجام دهید اما رشد جزئی صفحه با روش های کم هزینه نظیر تبادل با صفحات دیگر به راحتی امکان پذیر است. هنگام استخدام ادمین اینستاگرام تمام این موارد را به آن ها بگویید تا در ادامه همکاری با مشکل مواجه نشوید.

·         ایجاد تعامل در صفحه

یکی دیگر از مهم ترین وظایف ادمین اینستاگرام این است که در صفحه تعامل ایجاد کند! گاهی اوقات صفحاتی را می بینیم که به کامنت کاربران پاسخ نداده اند و این مسئله باعث می شود تا تا صفحه شما نزد کاربران محبوب نباشد. نباید فراموش کنید که تعامل صفحه بسیار مهم است و ادمین اینستاگرام باید با کمک راه کارهای مختلف، به بهبود تعامل صفحه کمک کند. هنگام استخدام ادمین اینستاگرام حتماً در مورد ایده افراد در زمینه ایجاد تعامل در صفحه سوال کنید و فردی که خلاقیت بیشتری دارد را انتخاب کنید.

این موارد، از مهم ترین وظایف ادمین اینستاگرام است و اگر برای بار اول می خواهید کسی را استخدام کنید، باید حتماً به آن ها توجه کنید تا با مشکل مواجه نشوید.

حقوق ادمین اینستاگرام چقدر است؟

یکی از سوالات بسیار مهمی که هم برای ادمین اینستاگرام و هم برای فردی که می خواهد اقدام به استخدام ادمین اینستاگرام کند پیش می آید، این است که حقوق ادمین اینستاگرام چقدر است! حقوق دقیقی برای ادمین اینستاگرام وجود ندارد و همه چیز بستگی به میزان زمان و انرژی ای که قرار است ادمین اینستاگرام بگذارد، دارد. به طور کلی می توان گفت که ۳ مورد در حقوق ادمین اینستاگرام تاثیرگذار هستند که عبارتند از:

 

حقوق ادمین اینستاگرام چقدر است؟

 

·         میزان مهارت ادمین اینستاگرام

اولین چیزی که روی حقوق ادمین اینستاگرام تاثیر دارد، میزان مهارت آن است! در واقع هر چقدر میزان مهارت ادمین اینستاگرام بیشتر باشد، می تواند تقاضای حقوق بیشتری داشته باشد. به عنوان مثال گاهی اوقات افراد به فتوشاپ و نرم افزارهای ویرایش عکس تسلط کافی دارند که در این صورت نسبت به فردی که تسلط ندارد کارایی بیشتری دارد. چنین فردی می تواند برای انجام چنین کارهایی نظیر ویرایش عکس و ویدئو، از شما درخواست حقوق بیشتری کند. البته گاهی اوقات افرادی مهارت هایی یاد دارند که به درد شما نمی خورد، در این صورت شاید افزایش حقوق منطقی نباشد و در صورت عدم توافق، می توانید به دنبال فرد دیگری باشید.

·         میزان کارهای موردنیاز برای انجام

یکی دیگر از موارد تاثیرگذار روی حقوق ادمین اینستاگرام، میزان کارهایی است که از فرد موردنظر انتظار دارید! به عنوان مثال میزان حقوق ادمین اینستاگرامی که قرار است روزانه ۵ پست منتشر کند، بسیار بیشتر از میزان حقوق ادمین اینستاگرامی است که قرار است روزانه تنها ۱ پست منتشر کند! البته شرایط دیگری نظیر تولید محتوا، میزان تخصصی بودن پست و… هم روی قیمت تاثیرگذار هستند که همه این ها در نهایت، روی حقوق ادمین اینستاگرام تاثیر بسیار زیادی دارد.

·         میزان زمانی موردنیاز برای مدیریت صفحه اینستاگرام

یکی دیگر از مواردی که روی حقوق ادمین اینستاگرام تاثیرگذار است، این است که فرد موردنظر چقدر باید روی صفحه موردنظر شما کار کند! به عبارت ساده تر، مدیریت صفحه اینستاگرام شما روزانه چند ساعت زمان نیاز دارد؛ این مسئله به تعداد فالوورها و میزان تعامل کاربران دارد. هر چقدر تعداد فالوور ها و تعامل یک صفحه بیشتر باشد، قطعاً زمان بیشتری برای مدیریت آن صفحه نیاز است و میزان حقوق درخواستی توسط ادمین اینستاگرام هم بیشتر است.

چگونه ادمین مناسب اینستاگرام پیدا کنیم؟

تا اینجای مقاله با ادمین اینستاگرام و وظایفی که دارد، آشنا شدید! شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که چطور می توانیم یک ادمین اینستاگرام مناسب استخدام کنیم؟ در این بخش به بررسی ۳ راه کار برای استخدام ادمین اینستاگرام می پردازیم تا به راحتی بتوانید فرد موردنظر خود را پیدا کنید:

 

راه های استخدام ادمین اینستاگرام

 

·         استفاده از سایت های خدمات دهنده اینستاگرام

اولین راه کار برای استخدام ادمین اینستاگرام، استفاده از سایت های خدمات دهنده در حوزه اینستاگرام است! چنین سایت هایی مدیریت صفحه شما را برعهده می گیرند و به ازای آن هزینه ای را از شما دریافت می کنند. البته ما این روش را پیشنهاد نمی کنیم؛ زیرا چنین سایت هایی معمولاً مدیریت تعداد زیادی صفحه را برعهده می گیرند و از کیفیت خدمات خود کم می کنند. البته شما می توانید تولید محتوای صفحه خود را به چنین شرکت هایی بسپارید اما فراموش نکنید که برای استخدام ادمین اینستاگرام شاید نیاز به یک فرد تمام وقت باشید که شرکت ها گزینه مناسبی نیستند.

·         کمک گرفتن از فریلنسرهای سایت پونیشا و پارس کدرز

یکی دیگر از راه های استخدام ادمین اینستاگرام، تعریف پروژه در سایت های پونیشا و پارس کدرز است! کافی است پروژه خود را به همراه وظایفی که از ادمین انتظار دارید تعریف کنید و منتظر دریافت پیشنهاد های مختلف کاربران باشید.

·         کمک گرفتن بخش آگهی استخدام در سایت دیوار

در سایت دیوار هم می توانید آگهی مربوط به استخدام ادمین اینستاگرام را منتشر کنید و منتظر تماس کاربران باشید! بهتر است در شهر خود آگهی را منتشر کنید تا فردی در شهر خود پیدا کنید تا اگر نیاز به جلسه گذاشتن داشتید، به راحتی و به صورت حضوری بتوانید این کار را انجام دهید.

نتیجه گیری

در این مقاله به بررسی مفهوم ادمین اینستاگرام، وظایف ادمین اینستاگرام و در نهایت، راه های استخدام ادمین اینستاگرام پرداختیم! اگر سوالی دارید، می توانید از طریق بخش نظرات مطرح کنید تا شما را به صورت کامل راهنمایی کنیم. همچنین شما می توانید برای رشد صفحه اینستاگرام خود از خدمات و ربات افزایش فالوور اینستاگرام استفاده کنید تا به صورت خودکار، صفحه شما همیشه در حال رشد و توسعه باشد.

نویسنده مطلب

دیدگاهتان را بنویسید