جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
بلاک اکشن اینستاگرام
چرا در اینستاگرام بلاک می‌شویم؟

بلاک اکشن اینستاگرام

اگر در اینستاگرام فعالیت می ‌کنید، حتماً تاکنون با مشکل بلاک اینستاگرام روبرو شده‌اید! بلاک اینستاگرام یکی از محدودیت ‌هایی است که از طرف اینستاگرام روی اکانت افراد اعمال می شود؛ البته نه هر فردی! منظور ما افرادی است که برخی قوانین اینستاگرام را رعایت نمی کنند و این مسئله اینستاگرام را در مورد ربات بودن شما به شک می اندازد. البته مشکل بزرگی نیست و پس از گذشت زمان و با انجام کارهای مختلف می توان آن را رفع کرد. در این مقاله می خواهیم به بررسی کامل بلاک اینستارگرام، دلایل آن و همچنین راه های رفع بلاک اینستاگرام بپردازیم.

بلاک اینستاگرام چیست؟

هر شبکه اجتماعی قوانین خاص خود را دارد و در صورتی که کاربران آن را رعایت نکنند، اینستاگرام شک می کند که شاید آن حساب کاربری، ربات باشد! ربات ها می توانند فضای شبکه های اجتماعی را مسموم کنند و به همین دلیل مدیران شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام روی آن بسیار حساس هستند. همین مسئله باعث می شود تا اگر یک حساب کاربری رفتار مشکوکی از خود نشان داد، توسط اینستاگرام بلاک شود. بلاک اینستاگرام به معنی محدودیت است! در واقع اگر شما به عنوان کاربر اینستاگرام بلاک شوید، نمی توانید فعالیت زیادی انجام دهید. شاید این اتفاق برای شما هم پیش آمده باشد که نتوانید عکسی را لایک کنید یا کامنتی برای آن قرار دهید! به این نوع محدودیت ها، بلاک اینستاگرام گفته می شود.

 

رفع بلاک سریع اینستاگرام

 

جالب است بدانید بلاک اینستاگرام خیلی ناگهانی اتفاق می افتد و پیش از آن، هیچ گونه گزارشی دریافت نمی کنید. ممکن است شما در حال فعالیت در اینستاگرام باشید و هنگامی که قصد لایک کردن عکسی را دارید، گزارشی از سمت اینستاگرام تحت عنوان Action Block دریافت می کنید که به معنای بلاک شدن در اینستاگرام است. اگر شما هم در اینستاگرام بلاک شده اید، در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا مهم ترین دلایل بلاک شدن در اینستاگرام و همچنین راه های رفع بلاک اینستاگرام را با هم بررسی کنیم.

دلایل بلاک شدن در اینستاگرام چیست؟

بلاک شدن در اینستاگرام دلایل مختلفی دارد که اگر هر یک از آن ها را انجام دهید، با بلاک اینستاگرام روبرو می شوید! البته برخی دلایل مهم تر هستند و دلیل آن هم این است که برخی از آن ها، بیشتر نشان می دهند که شما ربات هستید. در این بخش می خواهیم به بررسی ۹ مورد از مهم ترین دلایل بلاک اینستاگرام بپردازیم تا از انجام آن ها خودداری کنید و با مشکل بلاک اینستاگرام روبرو نشوید. این دلایل عبارتند از:

۱٫      فالو و آنفالو بیش از حد

اولین و مهم‌ ترین دلیلی که اینستاگرام افراد را بلاک می کند، فالو و آنفالو بیش از حد است! از نظر اینستاگرام دلیلی ندارد که افراد بخواهند افراد دیگر را بیش از حد فالو و آنفالو کنند و این مسئله حس ربات بودن شما را به اینستاگرام می دهد. محدودیتی که برای این مسئله در نظر گرفته شده است، بستگی به مدت زمان فعالیت شما در اینستاگرام دارد! به عنوان مثال حساب‌ های جدید اینستاگرام در ماه نباید بیشتر از ۲۰۰۰ عدد را فالو کنند که تقریباً در هر ساعت بین ۲۰ تا ۴۰ است. در صورتی که حساب های قدیمی تا ۶۰۰۰ فالو و آنفالو در ماه را مجاز هستند که تقریباً ۴۰ تا ۶۰ عدد در هر ساعت خواهد بود.

۲٫      لایک کردن بیش از حد

یکی دیگر از دلایلی که باعث می شود تا افراد زیادی در اینستاگرام بلاک شوند، لایک کردن بیش از حد پست ها است. در واقع اینستاگرام روی اکانت هایی که در هر ساعت تعداد زیادی لایک می کنند، بسیار حساس است و نباید در هر ساعت بیشتر از تعداد خاصی لایک کنید! این تعداد برای حساب های تازه تاسیس ۳۰۰ لایک در روز (۲۵ بار در هر ساعت) و برای اکانت های قدیمی ۹۰۰ بار در روز (۵۰ بار در هر ساعت) است.

۳٫      کامنت تکراری گذاشتن

کامنت تکراری و بیش از حد یکی دیگر از دلایل بلاک شدن در اینستاگرام است! برای حساب های تازه ایجاد شده شما باید حداکثر ۲۰۰ کامنت در روز و حداکثر ۴۰ کامنت در هر ساعت بگذارید؛ در حالی که برای حساب های قدیمی تا ۳۰۰ کامنت در روز و حداکثر ۵۰ کامنت در ساعت است. بنابراین بهتر است از درج کامنت های تکراری و پشت سر هم خودداری کنید تا توسط اینستاگرام بلاک نشوید! گاهی اوقات افراد برای درج کامنت از ربات اینستاگرام می‌ کنند که این مسئله هم روی بلاک شدن در اینستاگرام تاثیر زیادی دارد.

۴٫      استفاده بی‌رویه از هشتگ‌ها

گاهی اوقات صفحات مختلف، برای آن که بتوانند محتوای خود را به تعداد بیشتری از کاربران نمایش دهند از هشتگ های زیادی استفاده می کنند. در حالی که پست شما تنها در تعداد محدودی از هشتگ ها قابل نمایش است و نباید هشتگ های شما از تعداد مشخصی (مثلاً ۳۰ عدد) بیشتر شود. استفاده بی رویه و بی دلیل از هشتگ ها یکی از مهم ترین دلایل بلاک اینستاگرام است.

۵٫      استفاده از ربات‌های بی‌کیفیت اینستاگرام

در حال حاضر برخی از شرکت ها اقدام به ارائه ربات های بی کیفیت می کنند که منجر به بلاک شدن صفحه اینستاگرام شما می ‌شود. در حالی که اگر از ربات اینستاگرام سایت اینستا ربات استفاده کنید، هیچ مشکلی برای شما به وجود نمی ‌آید و با انجام تنظیمات به صورت درست، هیچ گاه بلاک نخواهید شد.

 

دلایل بلاک شدن در اینستاگرام

 

۶٫      وارد شدن به اینستاگرام با استفاده از آی‌پی‌های مختلف

در ایران بسیاری از اپلیکیشن ها و شبکه های اجتماعی با استفاده از وی پی ان باز می شوند و افراد بدون توجه به این که اینستاگرام روی تغییر آی‌پی بسیار حساس است، با همان فیلترشکن وارد اینستاگرام می شوند. مشکلی که وجود دارد، این است که بسیاری از افرادی از فیلترشکن رایگان استفاده می کنند و این اپلیکیشن ها با هر بار قطع و وصل شدن، آی‌پی جدیدی به شما می دهند. همین مسئله باعث حساس شدن اینستاگرام می شود و می تواند در بلاک شدن شما تاثیر زیادی داشته باشد.

۷٫      ریپورت شدن توسط کاربران

گاهی اوقات کاربران به هر دلیلی پست یا پروفایل شما را ریپورت می کنند که در این صورت اینستاگرام حساس می شود. اگر تعداد افرادی که اکانت یا پست شما را ریپورت کرده‌اند زیاد باشد، اینستاگرام حساب شما را به صورت موقت بلاک اکشن می کند و اگر ریپورت ها ادامه داشته باشد، ممکن است محدودیت اکانت شما برای همیشه اعمال شود.

۸٫      انتشار پست‌های غیر اخلاقی

انتشار پست های غیر اخلاقی خلاف قوانین اینستاگرام است و اگر کاربران گزارش دهند، آن پست حذف می شود. حال اگر تعداد گزارش های ارسالی بر روی پست های مختلف صفحه اینستاگرام شما زیاد باشد، اینستاگرام متوجه می شود که شما به قوانین احترام نمی گذارید و احتمال آن که شما را رپورت کند بسیار زیاد خواهد بود.

۹٫      انتشار پست بدون در نظر گرفتن کپی‌رایت

کپی رایت در اینستاگرام اهمیت بسیار زیادی دارد و هنگام انتشار ست، باید حتماً دقت کنید که از محتوای کپی رایت استفاده نکنید! به عنوان مثال گاهی اوقات حتی موسیقی قرار گرفته بر روی پست کپی رایت دارد و نباید از آن استفاده کنید. این مسئله هم اگر تکرار شود، منجر به بلاک اینستاگرام می شود و خارج شدن از آن زمان بر خواهد بود.

انواع بلاک اینستاگرام کدام است؟

در حالت کلی، اینستاگرام در ۳ نوع شما را بلاک می کند:

 

انواع بلاک اکشن در اینستاگرام

 

·         بلاک شدن در اینستاگرام به صورت موقت

در این نوع بلاک شدن که معمولاً برای بارهای اول بلاک شدن در اینستاگرام است، اینستاگرام شما را موقتاً بلاک می کند. این نوع بلاک معمولاً ۴۸ ساعت طول می کشد اما اینستاگرام زمان دقیق آن را به شما نمی گوید. برای خارج شدن از این نوع بلاک نیازی نیست کاری انجام دهید، تنها باید صبر کنید تا اکانت اینستاگرام شما به حالت عادی برگردد.

·         بلاک شدن در اینستاگرام به صورت زمان‌دار

یکی دیگر از انواع بلاک شدن در اینستاگرام، بلاک شدن به صورت زمان دار است! در واقع هنگامی که اینستاگرام گزارش بلاک را به شما نشان می دهد، به شما می گوید که دقیقاً در کدام روز بلاک شما برطرف می شود. این نوع بلاک معمولاً بیشتر از ۴۸ ساعت طول می کشد و باز هم باید صبر کنید. البته راه کارهایی که در بخش بعدی بررسی می کنیم هم می تواند مدت زمان رفع بلاک اینستاگرام را کاهش دهد.

·         بلاک شدن در اینستاگرام برای همیشه

یکی از انواع بلاک اینستاگرام، بلاک شدن برای همیشه است! در واقع در این نوع بلاک اکانت شما تنها با تماس با پشتیبانی اینستاگرام رفع می شود که البته باید هم تضمینی نیست. این نوع بلاک زمانی اتفاق می افتد که دو نوع قبلی را بارها شده باشید و این بار برای همیشه بلاک خواهید بود. در این صورت مکاتبه با پشتیبانی اینستاگرام می تواند کمک کند اما اگر رفع نشد، بهتر است به فکر ایجاد یک حساب کاربری دیگر باشید.

رفع بلاک اینستاگرام چگونه است؟

گاهی اوقات با وجود آن که بسیاری از موارد بالا را رعایت می کنید، اینستاگرام شما را بلاک اکشن می کند! البته الگوریتم های اینستاگرام بسیار هوشمند هستند و احتمال آن که بدون دلیل بلاک شوید خیلی کم است. با این حال احتمالاً ناخواسته کاری انجام داده اید که اینستاگرام بلاکتان کرده است. در چنین شرایطی بهتر است به دنبال رفع بلاک اینستاگرام باشید! در این بخش به بررسی ۸ راه کار برای رفع بلاک اینستاگرام می پردازیم که گاهی اوقات پاسخ می دهد اما تضمینی نیست. این راه ها عبارتند از:

 

روش‌های رفع بلاک اکشن در اینستاگرام

 

·         استفاده از دستگاه دیگر

گاهی اوقات تنظیمات اینترنت موبایل یا تبلت شما به هم می ریزد و همین مسئله منجر به تغییر IP شما می شود. گاهی اوقات اینستاگرام اکانت شما را برای یک آی‌پی بلاک می کند که در این صورت با استفاده از یک دستگاه دیگر احتمال آن که درست شود بسیار زیاد است.

·         استفاده از اینترنت دیگر

یکی دیگر از راه های رفع بلاک اینستاگرام این است که از اینترنت دیگر استفاده کنید! معمولاً افرادی با مشکل بلاک اینستاگرام روبرو می شوند که از وای فای استفاده می کنند؛ به همین دلیل بهتر است در صورت بلاک شدن از اینترنت موبایل استفاده کنید. این کار تاثیر زیادی روی رفع بلاک شما خواهد داشت.

·         اتصال حساب اینستاگرام و فیسبوک

راه حل دیگر برای رفع بلاک اینستاگرام این است که حساب اینستاگرام و فیسبوک خود را به هم متصل کنید! این کار باعث می شود تا هویت شما نزد اینستاگرام ثابت شود و اینستاگرام شما رفع بلاک شود.

·         صبر کردن تا ۴۸ ساعت برای رفع بلاک شدن

اگر بلاک شما موقت باشد، نیازی نیست کاری انجام دهید و فقط باید ۴۸ ساعت صبر کنید! اینستاگرام محدودیت اکانت شما را در صورتی که به صورت موقت بلاک شده باشید، رفع می کند.

·         تکمیل اطلاعات پروفایل

یکی دیگر از مواردی که می تواند روی رفع بلاک اینستاگرام تاثیرگذار باشد، تکمیل پروفایل است! اینستاگرام به اکانت هایی که اطلاعاتشان نظیر بیو، عکس پروفایل، تایید شماره تماس و ایمیل آن ها کامل نیست، شبک می کند و احتمال آن که بلاک اکشن شود زیاد است. بنابراین حتماً سعی کنید اطلاعات اکانت شما کامل باشد تا با مشکل مواجه نشوید.

·         حذف اینستاگرام و نصب مجدد آن

یکی دیگر از راه های رفع بلاک اینستاگرام که برای برخی کاربران پاسخ داده است، حذف اینستاگرام و نصب مجدد آن است تا تنظیماش به حالت اول برگردد.

·         تغییر پسورد اکانت

اگر راه های قبلی جواب نداد، پسورد اکانت خود را تغییر دهید و کمی صبر کنید! گاهی اوقات این روش به رفع بلاک اینستاگرام و محدودیت های آن کمک زیادی می کند.

·         درخواست از اینستاگرام برای رفع بلاک

اگر تمام مرحله قبلی جواب نداد، زمان آن رسیده که به صورت مستقیم از اینستاگرام بخواهید تا شما رفع بلاک کنید. شما می توانید از طریق بخش تنظیمات ریپورت کنید یا به تیم پشتیبانی اینستاگرام ایمیل بفرستید.

۸ مورد بالا از مهم ترین راه های رفع بلاک اینستاگرام است که معمولاً یکی از آن ها برای شما جواب می دهد. اگر اینستاگرام شما را بلاک کرده است، راه های بالا را امتحان کنید تا محدودیت اینستاگرام شما رفع شود.

دو نکته مهم برای افراد تازه‌ وارد!

اگر تازه کار هستید و هنوز اصول استفاده از اینستاگرام را به خوبی بلد نیستید، به ۳ نکته زیر دقت کنید:

نکته اول) آهسته فعالیت کنید!

برای لایک کردن و کامنت گذاشتن عجله نکنید! قرار نیست که زیر تمام پست ها کامنت درج کنید؛ زیرا در این صورت اینستاگرام شما را ربات تشخیص می دهد و اکانت شما را بلاک می کند.

نکته دوم) فعالیت کنید!

بعضی افراد فعالیتی در اینستاگرام ندارند و این مسئله باعث می شود تا از نظر اینستاگرام ربات شناخته شوند! هر روز فعالیت داشته باشید اما فعالیت شما بیش از حد نباشد.

نکته سوم) اسپم نکنید!

گاهی اوقات افراد زیر تمام پست ها کامنت مشابه درج می کنند که این مورد از نظر اینستاگرام اسپم است! از ارسال کامنت های تکراری نظیر اموجی خودداری کنید تا اکانت شما بلاک نشود.

نتیجه گیری

در این مقاله به بررسی کامل بلاک اینستاگرام، دلایل آن و همچنین راه های رفع بلاک اینستاگرام پرداختیم تا اگر با این مشکل مواجه شدید، به راحتی آن را رفع کنید. اگر سوالی در مورد بلاک اینستاگرام دارید، از طریق بخش نظرات مطرح کنید تا شما را راهنمایی کنیم.

نویسنده مطلب

دیدگاهتان را بنویسید