جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
اینفلوئنسر و بلاگر اینستاگرام کیست؟
اینفلوئنسر و بلاگر کیست؟

اینفلوئنسر و بلاگر اینستاگرام کیست؟

 

اگر در شبکه های اجتماعی فعالیت می‌کنید، حتماً تاکنون بارها افرادی را دیده اید که در اینستاگرام فعالیت دارند و به صورت روزانه پست و استوری منتشر می کنند. چنین افرادی معمولاً در یک حوزه خاص فعالیت دارند و فالوورهای آن ها، به محتوای صفحه علاقه زیادی دارند. این افراد با گذشت زمان، معروف می شوند و در میان کاربران زیادی از محبوبیت بالایی برخوردار خواهند بود. دو مفهوم بسیار مهم برای چنین افرادی به کار می رود؛ اینفلوئنسر و بلاگر! در این مقاله می خواهیم در مورد این دو مفهوم صحبت کنیم و ببینیم که چگونه می توان به چنین فردی در اینستاگرام تبدیل شد. پس اگر این سوال برای شما هم پیش آمده است، در این مقاله همراه ما باشید تا شما را با این مفاهیم آشنا کنیم.

اینفلوئنسر و اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

در شبکه های اجتماعی معمولاً افرادی حضور دارند که از محبوبیت بالایی برخوردار هستند و هنگامی که پستی منتشر می کنند، توسط کاربران زیادی برای کاربران دیگر ارسال می شود؛ به این نوع اشتراک گذاری محتوا در شبکه های اجتماعی، وایرال شدن گفته می شود. فرض کنید شما یک فرد مشهور در اینستاگرام هستید که محتوای جذابی تولید و منتشر کرده اید. حال اگر کاربران آن ویدئو را ببینند و خوششان بیاید، برای دوستان خود هم ارسال می کنند که همین چرخه ادامه پیدا می کن. به چنین افرادی که تاثیرگذاری بالایی روی کاربران دیگر دارند، اینفلوئنسر گفته می شود.

 

اینفلوئنسر اینستاگرام کیست؟

 

یکی از روش های بسیار عالی در بازاریابی دیجیتال، اینفلوئنسر مارکتینگ است! در این روش با استفاده از افرادی که محبوبیت بالایی دارند، برای بازاریابی استفاده می شود. به دلیل آن که اینفلوئنسرها از اعتبار بالایی نزد کاربران بهره مند هستند، اگر صفحه یا کسب و کاری را معرفی کنند کاربران زیادی آن را دنبال می کنند. بر اساس گزارش های در دسترس، در آمریکا حدود ۴۰ درصد افراد پس از مشاهده تبلیغات توسط یک اینفلوئنسر، آن را به صورت آنلاین خریداری کرده اند که درصد بسیار بالایی است. اینستاگرام در دنیا یکی از بزرگ ترین شبکه های اجتماعی است که از آن برای اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده می شود؛ همچنین بزرگ ترین شبکه اجتماعی در ایران است که باز هم از آن برای اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده می شود.

بلاگر کیست؟

شاید تا کنون مطالبی راجع به بلاگر شدن خوانده باشید یا حتی اسم آن را شنیده باشید! اگر اینطور نیست، بدون شک تا کنون بلاگرهای زیادی در اینستاگرام دیده اید اما شاید اسم آن را ندانید. بلاگر یکی از کارهایی است که با استفاده از شبکه های اجتماعی، به صورت روزانه محتوای پست و استوری تولید می کنید و آن را منتشر می کنید. به عنوان مثال بلاگرهای حوزه روزمرگی، از زندگی روزانه خود فیلم و عکس قرار می دهند و کاربران دیگری هم علاقه دارند که آن را ببینند. در اینستاگرام بلاگرهای حوزه مختلفی را مشاهده می کنید که طرفداران بسیار زیادی دارند.

 

بلاگر اینستاگرام کیست؟

 

عنوان عکس: بلاگر اینستاگرام کیست؟

البته بلاگر شدن کار ساده ای هم نیست و باید مهارت های خاصی داشته باشید! به عنوان مثال در بلاگری شما باید محتوای جذاب و مستمر تولید کنید تا کاربران همیشه شما را دنبال کنند. به عبارت ساده تر، تولید محتوا یک روز در هفته کافی نیست و هر روز باید پست یا استوری جدید منتشر کنید. همچنین نباید فراموش کنید که بلاگر شدن برای همه مناسب نیست؛ بلکه کسانی که ایده های نو دارند باید از این شغل استفاده کنند. نحوه کسب درآمد بلاگری با توجه به نوع آن فرق می کند؛ به عنوان مثال بلاگرهای روزمرگی همگی از روش تبلیغات کسب درآمد می کنند، در حالی که بلاگرهای آموزش می توانند محصول آموزشی خاص خود را بفروشند.

بلاگر در اینستاگرام چه کاری انجام می‌دهد؟

بلاگرها در اینستاگرام در حوزه های مختلفی فعالیت می کنند! به عنوان مثال بلاگرهای حوزه آرایشی در حوزه آرایشی فعالیت دارند اما بلاگرهای حوزه سفر، محتوای سفر منتشر می کنند. بنابراین هر یک از آن ها سختی های خاص خود را دارند؛ مثلاً بلاگر حوزه سفر برای تولید محتوا همیشه باید در سفر باشد و سفر کردن گاهی اوقات یکی از سخت ترین کارهایی است که افراد می توانند انجام دهند. هر بلاگر در اینستاگرام هدف خاص خود را دارند؛ مثلاً گاهی اوقات افراد به دنبال کسب درآمد هستند اما گاهی اوقات افراد به این دید به بلاگری نگاه می کنند که به فرد شماره یک در بازار فعالیت خود تبدیل شوند.

یکی از نکاتی که همه بلاگرهای موفق آن را انجام می دهند، این است که همیشه و به صورت روزانه برای محتوای خود وقت می گذارند. تولید محتوای روزانه بخش جدانشدنی از بلاگری است و اگر نتوانید آن را به خوبی انجام دهید، نمی توانید مخاطبان زیادی جذب کنید و اگر هم جذب کنید، مخاطبان خیلی فعالی نیستند که با شما تعامل داشته باشند. هر چقدر بیشتر روی صفحه اینستاگرام خود کار کنید، قطعاً موفق تر خواهید بود. درآمد بلاگرها هم با توجه به حوزه کاری و همچنین تعداد فالوورها کاملاً متفاوت است و ممکن است تا چند صد میلیون تومان در ماه هم برسد.

چگونه در اینستاگرام بلاگر شویم؟

اکنون که با مفهوم بلاگر شدن در اینستاگرام آشنا شدید، زمان آن رسیده است که ببینیم مراحل بلاگر شدن در اینستاگرام چیست! در واقع بلاگر شدن در اینستاگرام نیازمند مراحل خاص خود است که هر یک از آن ها زمان زیادی برای توضیح نیاز دارد. ما در این بخش از مقاله می خواهیم مراحل کلی بلاگر شدن در اینستاگرام را بررسی کنیم تا ببینید برای بلاگر شدن، باید چه مراحلی را طی کنید. در حالت کلی بلاگر شدن ۳ مرحله اساسی و مهم دارد که عبارتند از:

 

اینفلوئنسر و بلاگر کیست؟

 

  1. انتخاب حوزه مورد علاقه

اولین قدم برای بلاگر شدن، انتخاب حوزه مورد علاقه شما است! در واقع برای بلاگر شدن ابتدا باید ببینید که به کدام حوزه بلاگری علاقه دارید و در کدام حوزه می توانید مهارت های خود را نشان دهید. بلاگری حوزه های مختلفی دارد که از مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بیوتی بلاگر – beauty blogger
  • فشن بلاگر – Fashion Blogger
  • بلاگر سفر و گردشگری – travel blogger
  • بلاگر غذا و خوراک – Food Blogger
  • بلاگر خودرو – car influenster
  • بلاگر دکوراسیون – interior blogger
  • بلاگر طنز – Intertainment influencer
  • بلاگر گیمر – Video Game Blogger
  • بلاگر اقتصادی – Economy Blogger

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که کدام حوزه مخاطبان بیشتری دارد! لازم است بگوییم که مخاطبان هدف تمام حوزه ها در اینستاگرام وجود دارند اما معمولاً مخاطبان حوزه های تخصصی کمتر هستند. اما جالب است بدانید که هر چقدر حوزه موردنظر تخصصی‌ تر باشد، درآمد شما هم بیشتر خواهد بود. به عنوان مثال ممکن است یک بلاگر آموزشی یک حوزه تخصصی با ۳۰ هزار فالوور ماهانه ۵۰ میلیون تومان درآمد داشته باشد اما یک بلاگر گردشگری با ۱۰۰ هزار فالوور درآمد بسیار کمتری داشته باشد. بنابراین شما باید حوزه موردنظر را با توجه به علاقه و مهارت انتخاب کنید، تمام حوزه ها می توانند پول ساز باشند و جای نگرانی نیست.

  1. آماده سازی صفحه اینستاگرام

پس از آن که حوزه موردنظر خود را انتخاب کردید، زمان آن می رسد که صفحه اینستاگرام خود راه اندازی کنید! راه اندازی صفحه اینستاگرام فقط ثبت نام در اینستاگرام نیست، بلکه فرآیندهای سختی دارد. به عنوان مثال اولین چیزی که باید انتخاب کنید، این است که ببینید صفحه اینستاگرام شما با چه اسمی قرار است فعالیت کند. معمولاً بلاگرها با نام خودشان فعالیت می کنند اما گاهی اوقات فعالیت با یک نام تجاری هم ایده بدی نیست! به عنوان مثال، صدف بیوتی یکی از افرادی است که با نام تجاری فعالیت می کند اما افراد زیاد دیگری هم وجود دارند که از اسم و فامیل خود برای این کار استفاده می کنند. پس از انتخاب نام، باید یک تصویر پروفایل خود انتخاب کنید! تصویر پروفایل هم می تواند یک لوگو یا تصویری از خودتان باشد اما پیشنهاد ما این است که تصویری از خودتان قرار دهید تا کاربران حس بهتری نسبت به صفحه شما داشته باشند.

  1. فعالیت به عنوان بلاگر در اینستاگرام

اکنون که حوزه خود را انتخاب کرده اید و صفحه اینستاگرام شما هم آماده است، زمان فعالیت به عنوان بلاگر است! باید یک استراتژی منظم برای تولید محتوای صفحه اینستاگرام خود داشته باشید تا بتوانید بهترین نتیجه را از آن بگیرید. در واقع استراتژی محتوا به شما کمک می کند تا بدانید که قرار است روزانه چند پست و استوری منتشر کنید! بخشی از استراتژی محتوا را تقویم محتوایی تشکیل می دهد و شما می توانید در تقویم محتوا مشخص کنید که در کدام روز قرار است چه محتوایی تولید شود. این کار به شما کمک می کند تا برای تولید محتوای خود سردرگم نباشید و بتوانید به صورت منظم فعالیت خود را ادامه دهید.

 

نتیجه‌ گیری

یکی از مفاهیم بسیار مهمی که در اینستاگرام وجود دارد، بلاگری است! بلاگر بودن به این معنی است که در اینستاگرام تا جایی که به محبوبیت بالایی در نزد کاربران برسید، فعالیت کنید و پس از آن هم باید فعالیت خود را جدی تر ادامه دهید. در واقع بلاگری شغل نیست و سبک زندگی شما را تشکیل می دهد. دلیل آن هم این است که در بلاگری باید همیشه حواستان به صفحه اینستاگرام باشد تا آن را مدیریت کنید. در این مقاله به بررسی این موضوع پرداختیم؛ اگر سوالی در مورد این مقاله دارید، می توانید در بخش نظرات مطرح کنید تا شما را راهنمایی کنیم.

نویسنده مطلب

دیدگاهتان را بنویسید