جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
روش های افزایش فالوور اینستاگرام
افزایش فالوور واقعی اینستاگرام و روش های تضمینی آن

روش های افزایش فالوور اینستاگرام

 

راهنمای افزایش فالوور واقعی اینستاگرام

اگر به اطرافیان خود توجه کنید، متوجه می شوید که بسیاری از آن ها از اینستاگرام استفاده می کنند! مخاطبان بسیار زیاد اینستاگرام، باعث شده تا افراد زیادی به فکر راه اندازی کسب و کار اینستاگرامی باشند و فروش بالایی را تجربه کنند. یکی از مسائلی که برای کسب و کارهای آنلاین اهمیت زیادی دارد، افزایش فالوور واقعی اینستاگرام است! در واقع این فالوورها هستند که محصولات یا خدمات کسب و کارهای اینستاگرامی را خریداری می کنند و هر چقدر بیشتر باشند، درآمد آن صفحه اینستاگرامی هم بیشتر است. در این مقاله می خواهیم به بررسی اهمیت افزایش فالوور اینستاگرام و راه های افزایش فالوور واقعی بپردازیم! پس اگر یک صفحه یا کسب و کار اینستاگرامی دارید، در این مقاله همراه ما باشید.

افزایش فالوور اینستاگرام و اهمیت آن

فالوور اینستاگرام به افرادی گفته می شود که یک صفحه خاص را دنبال می کنند و واقعی بودن آن اهمیت بسیار زیادی دارد! یکی از اشتباهاتی که بسیاری از افراد دچار می شوند، این است که در ابتدای کار به دنبال خرید فالوور فیک هستند. در حالی که فالوور فیک تعاملی با صفحه شما ندارد و تنها جنبه نمایشی خواهد داشت! در حالی که اگر یک صفحه تجاری در اینستاگرامی دارید و می خواهید محصولات یا خدمات خود را بفروشید، باید حتماً فالوورهای واقعی داشته باشید تا با شما تعامل برقرار کنند و بتوانند به مشتری کسب و کارتان تبدیل شوند.

 

اهمیت جذب فالوور در اینستاگرام

 

افزایش فالوور اینستاگرام اهمیت بسیار زیادی دارد؛ دلیل آن هم این است که افزایش فالوور واقعی می تواند تعامل صفحه شما را افزایش دهد و همچنین مشتریان و در نهایت، درآمد صفحه شما را افزایش دهد. شاید در نگاه اول خرید فالوور فیک جذاب به نظر برسد و صفحه شما را موفق تر نمایش دهد؛ اما این مسئله باعث می شود تا نرخ تعامل صفحه شما به شدت پایین بیاید و رشد صفحه شما بسیار آهسته انجام شود. بسیاری از صفحات اینستاگرامی پس از مدتی مجبور می شوند یک صفحه دیگر بزنند و دلیل آن هم تنها فالوورهای فیکی است که به صفحه خود اضافه کرده اند. بنابراین اگر مدیریت یک صفحه اینستاگرامی را برعهده دارید، فکر خرید فالوور فیک نباشید و به دنبال راه های افزایش فالوور واقعی باشید.

راه های افزایش فالوور اینستاگرام

اکنون که با اهمیت افزایش فالوور آشنا شدید، شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که راه های افزایش فالوور چیست و چگونه می توانیم اقدام به جذب فالوور اینستاگرام کنیم! در این بخش می خواهیم به بررسی ۷ مورد از راه های تضمینی افزایش فالوور اینستاگرام را به شما معرفی کنیم؛ البته این روش ها تنها زمانی تضمینی هستند که شما به صورت درست از آن ها استفاده کنید و به فکر رشد بسیار سریع صفحه خود نباشید. این روش ها عبارتند از:

۱- تولید مستمر محتوای جذاب و حرفه ای

اولین چیزی که یک صفحه اینستاگرام باید داشته باشد، محتوای جذاب و ارزشمند است! در واقع کاربران تنها به یک دلیل صفحه کسب و کار شما را دنبال می کنند؛ آن هم محتوا، محصولات یا خدماتی است که ارائه می کنید. محصولات یا خدمات شما هم باید به صورت محتوای اینستاگرام ارائه شوند تا کاربران بدانند که در صفحه شما چه محصول یا خدماتی ارائه می شود تا بتوانند آن را خریداری کنند. اگر به صفحاتی که فالوورهای زیادی دارند دقت کرده باشید، متوجه می شوید که تقریباً همه آن ها محتوای جذابی دارند! همین مسئله باعث می شود تا کاربران زیادی آن صفحات را دنبال کنند و صفحات رقیب تعداد فالوورهای کمتری داشته باشند.

 

تاثیر تولید محتوا در افزایش فالوور اینستاگرام

 

اگر یک صفحه اینستاگرامی دارید، پیش از آن که بخواهید اقدامی انجام دهید، ابتدا به تولید محتوای جذاب بپردازید! این مسئله برای آن است که اگر کاربر وارد صفحه شما شد، محتوای شما او را جذب کند و همین مسئله باعث دنبال کردن صفحه شما توسط کاربران می شود. نکته دیگری که باید دقت کنید، این است که تولید محتوا باید به صورت منظم و مستمر انجام شود! در واقع شما باید برنامه زمانی منظم برای پست های خود داشته باشید؛ به عنوان مثال هر روز یک پست و یک استوری منتشر کنید تا کاربران همیشه با صفحه شما در تعامل باشند.

۲- استفاده از هشتگ های مرتبط

برای همه ما پیش آمده است که در اینستاگرام به دنبال یک محتوای خاص باشیم! در این صورت هشتگ ها هستند که به ما کمک می کنند تا آن محتوای خاص را پیدا کنیم. بسیاری از کاربران به دنبال محتوا، محصولات یا خدمات شما هستند و برای آن که صفحات مرتبط با آن موضوع را پیدا کنند، هشتگ ها را سرچ می کنند. استفاده از هشتگ های مرتبط با موضوع صفحه و پست شما باعث می شود تا در صفحه مربوط به آن هشتگ نمایش داده شود و کاربران وارد صفحه شما شوند. همچنین باید توجه داشته باشید که تنها زمانی کاربران می توانند به پست های با هشتگ موردنظر دسترسی داشته باشند که صفحه شما خصوصی (Private) نباشد.

 

اهمیت استفاده از هشتگ در افزایش فالوور اینستاگرام

 

 

یکی از اشتباهاتی که برخی از صفحات اینستاگرامی دچار می شوند، این است که صدها هشتگ غیرمرتبط را به پست خود اضافه می کنند! در این صورت شاید در صفحه آن هشتگ قرار بگیرید، اما کاربران هیچ گاه پست های شما را نمی بینند. حتی اگر پست های شما را ببینند و شما را فالو کنند، مخاطب هدف شما نیستند و هیچ‌گونه تعاملی با شما نخواهند داشت. بنابراین سعی کنید همیشه از هشتگ های مرتبط استفاده کنید تا بتوانید مخاطبان هدف خود و افرادی که به محصولات یا خدمات شما نیاز دارند، جذب کنید.

۳- تعامل با صفحات مشابه

گاهی اوقات کاربران هنگامی که وارد یک صفحه می شوند، بخش های مختلف آن صفحه را هم بررسی می کنند! به عنوان مثال یکی از بخش هایی که بررسی می کنند، بخش کامنت پست ها است و این مسئله می تواند برای صفحات مختلف تاثیرگذار باشد. شما می توانید با صفحات مرتبط با حوزه کاری خود تعامل برقرار کنید و به راحتی فالوورهای آن ها ترغیب به جذب کنید. همچنین گاهی اوقات در تعامل با صفحات دیگر، می توانید با مدیر آن صفحه صحبت کنید تا صفحه شما را در بخش استوری تبلیغ کند، بدون آن که هزینه ای از شما دریافت کند؛ البته شما هم باید کاری در قبل تبلیغ کردن انجام دهید و می توانید شما هم تبلیغات آن صفحه را در صفحه خود قرار دهید.

 

تعامل با صفحات دیگر برای افزایش فالوور اینستاگرام

 

بنابراین تعامل با صفحات مشابه یکی از راه های کم هزینه و حتی رایگان است که به راحتی می توانید به افزایش فالوورهای صفحه خود کمک کنید! البته اگر به دنبال افزایش فالوور زیاد هستید، شاید این روش کمک زیادی به شما نکند و از روش های دیگر برای جذب فالوور اینستاگرام استفاده کنید. برگزاری لایو با صفحات مشابه هم کمک زیادی به هر دو صفحه می کند و می تواند به افزایش فالوور اینستاگرام شما کمک کند.

۴- ایجاد مسابقات اینستاگرامی

بارها و بارها برای همه ما پیش آمده است که هنگام وارد شدن به بخش نوتیفیکیشن، متوجه منشن شدن توسط کاربران دیگر شده ایم! هنگامی که پست مربوط به آن منشن را باز می کنیم، متوجه می شویم که یک مسابقه است و فرد موردنظر برای شرکت در آن شما را منشن کرده است. حال اگر آن صفحه برای شما کاربران باشد، شاید شما هم آن صفحه را دنبال کنید و به همین راحتی آن صفحه به افزایش فالوور اینستاگرام خود کمک کرده است. این اتفاق به راحتی می تواند برای صفحه شما هم پیش بیاید؛ تنها کافی است یک مسابقه اینستاگرامی جذاب برگزاری کنید.

 

استفاده از مسابقه اینستاگرامی برای افزایش فالوور اینستاگرام

 

روش های مختلفی برای برگزاری مسابقه اینستاگرامی وجود دارد که بستگی به مواردی نظیر موضوع صفحه، بودجه، محصولات و… دارد! در هر صورت این روش یکی از بهترین روش های جذب فالوور اینستاگرام است و به راحتی می توانید از کاربران بخواهید برای شرکت در مسابقه صفحه شما را در استوری خود تبلیغ کنند یا دوستان خود را در زیر پست شما منشن کنند. اگر صفحه شما برای کاربران مفید باشد، شما را دنبال می کنند. میزان فالو شدن شما توسط کاربران به محتوای صفحه هم بستگی دارد! گاهی اوقات کاربران به محصولات یا خدمات شما نیاز دارند اما به دلیل جذاب نبودن محتوا، شما را دنبال نمی کنند. بنابراین حتماً پست های جذاب و حرفه ای تولید کنید تا کاربران جذب شوند.

۵- استفاده از تبلیغات در اینستاگرام

شاید بتوان بهترین راه برای افزایش فالوور اینستاگرام را تبلیغات دانست! تبلیغات در صفحات دیگر باعث می شود تا کاربران آن صفحات، با صفحه شما آشنا شوند و اگر صفحه شما برای آن ها کاربردی باشد، شما را دنبال کنند. تبلیغات اینستاگرام نیازمند بودجه است و گاهی اوقات باید بودجه بالایی برای این کار داشته باشید! البته گاهی اوقات محصول شما تخصصی است و تنها در صفحات مرتبط باید تبلیغ کنید که در این صورت شاید هزینه کمتری نیاز باشد. در حالی که اگر محصول شما عمومی است و مخاطبان هدف شما همه کاربران هستند، در صفحات عمومی که فالوورهای بالایی دارند باید تبلیغ کنید و این مسئله نیازمند بودجه زیادی است.

 

افزایش فالوور اینستاگرام با تبلیغات

 

کمپین تبلیغاتی در اینستاگرام باید توسط تیم با تجربه انجام شود تا بهترین نتیجه را از آن بگیرید! در صورتی که کمپین تبلیغاتی به درستی انجام نشود، تنها زمان و بودجه خود را هدر داده اید. پیش از آن که اقدام به تبلیغات در اینستاگرام کنید، حتماً صفحه خود را آماده کنید؛ به عنوان مثال شما باید پروفایل مناسبی داشته باشید و بیو کاملاً بیانگر فعالیت شما باشد. همچنین باید پست های جذابی تولید کنید تا در صورت بازدید کاربران از صفحه شما، ترغیب به فالو کردن شود.

۶- انتشار پست در زمان مناسب

کاربران اینستاگرام در ساعت مشخصی فعالیت بیشتری دارند و این ساعت فعالیت می تواند بر اساس موضوع هر صفحه متفاوت باشد! دلیل آن هم این است که بسیاری از کاربران اینستاگرام در ساعت های اداری مشغول فعالیت در مدرسه، دانشگاه، محل کار و… هستند و فرصت چک کردن اینستاگرام را ندارند. از طرف دیگر، ساعت های بیکاری افراد که معمولاً بین ساعت ۹ تا ۱۱ شب است، استفاده از اینستاگرام بیشتر می شود. اگر صفحه اینستاگرام خود را تجاری (Business) کرده باشید، به کمک ابزار insights اینستاگرام به راحتی می توانید این موضوع را تحلیل کنید و متوجه شوید که کاربران در کدام ساعت های شبانه روز بیشتر از صفحه شما بازدید می کنند.

 

اهمیت زمان انتشار پست در افزایش فالوور اینستاگرام

 

هر چقدر زمان انتشار پست مناسب تر باشد، تعامل کاربران با صفحه شما افزایش پیدا می کند! دلیل آن هم بازدید تعداد بیشتر کاربران از پست ها و استوری های شما است و این مسئله کمک زیادی به افزایش تعامل می کند. بنابراین نباید فراموش کنید که تحلیل صفحه را انجام دهید و بهترین زمان برای انتشار پست در زمان مناسب را پیدا کنید.

۷- استفاده از ربات اینستاگرام

یکی دیگر از بهترین راه های برای افزایش فالوور اینستاگرام، استفاده از ربات است! ربات اینستاگرام یک ابزار مناسب برای مدیریت صفحه اینستاگرام است که به جذب فالوور کمک زیادی می کند. با استفاده از این ابزار شما می توانید اقدام به جذب فالوور هدفمند کنید و همچنین بخش های مختلف صفحه اینستاگرام خود نظیر دایرکت ها و کامنت ها را در اختیار داشته باشید. همچنین گزارش های دقیقی به کمک ربات اینستاگرام در دست خواهید داشت که در بخش insights اینستاگرام در اختیار شما قرار نمی گیرد.

 

استفاده از ربات برای افزایش فالوور اینستاگرام

 

اگر قصد استفاده از ربات اینستاگرام برای افزایش فالوور را دارید، می توانید از اینستا ربات استفاده کنید صفحه خود را مدیریت کنید. همچنین می توانید محتوای صفحه خود را آماده کرده و با استفاده از این ربات در زمان مشخص منتشر کنید. یکی از قابلیت های بسیار عالی اینستا ربات این است که به راحتی می توانید جذب فالوور را بر اساس موضوع موردنظر خود انجام دهید و حتی جنسیت فالوور را مشخص کنید. شما می توانید ابزار اینستا ربات را همین الان سفارش دهید و به مدت ۳ روز کاملاً رایگان تست کنید. همچنین اگر سوالی دارید، می توانید از تیم پشتیبانی بپرسید تا پاسخگوی شما باشند.

نتیجه گیری

در این مقاله به بررسی اهمیت افزایش فالوور اینستاگرام و همچنین ۷ راه کار تضمینی برای جذب فالوور پرداختیم؛ شما با این راه های می توانید در مدت زمان مناسبی تعداد فالوورهای خود را افزایش دهید و کسب و کار اینستاگرامی خود را رشد دهید! اگر سوالی دارید، می توانید از طریق بخش نظرات مطرح کنید تا شما را به صورت کامل راهنمایی کنیم.

نویسنده مطلب

دیدگاهتان را بنویسید