جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
چگونه فالوور فیک را تشخیص دهیم؟

چگونه فالوور فیک را تشخیص دهیم؟

 

اگر یک صفحه اینستاگرامی دارید، حتماً تا کنون با نام فالوور روبرو شده‌اید! فالوورها کسانی هستند که صفحه شما را دنبال می کنند و ممکن است با پست های شما تعامل برقرار کنند. در حال حاضر بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی در اینستاگرام فعالیت می کنند؛ در واقع بخش بزرگی از کسب و کارهای آنلاین از بستر اینستاگرام استفاده می کنند. در چنین صفحاتی، فالوور فیک می تواند باعث نابودی آن ها شود و به همین دلیل نباید از فالوور فیک استفاده کنند. گاهی اوقات صفحات مختلف، قصد تبلیغات در صفحات دیگر را دارند و اگر آن صفحه از فالوور فیک استفاده کرده باشد، بازدهی خوبی نخواهد داشت. بنابراین دلایل مختلفی برای تشخیص فالوور فیک وجود دارد! در این مقاله می خواهیم به بررسی کامل فالوور فیک، راه های تشخیص فالوور فیک و در نهایت، ارائه راه کار جایگزین برای فالوور فیک بپردازیم.

فالوور فیک چیست؟

اگر در اینستاگرام فعالیت داشته باشید، احتمالاً بارها و بارها نام فالوور فیک را شنیده‌اید. گاهی اوقات از آن به عنوان فالوور تقلبی، فالوور روح و… هم یاد می شود که همه این نام ها نشان دهنده واقعی نبودن فالوور است. فالوور فیک به اکانت هایی گفته می شود که تنها یک بار ساخته شده و هیچ تعاملی با صفحه شما نخواهند داشت! در واقع چنین فالوورهایی پست های شما را نمی بینند، لایک نمی کنند، کامنت نمی گذارند و در نهایت، هیچ تعاملی با صفحه شما برقرار نمی کنند. به عبارت ساده تر، این اکانت ها تنها یک بار به دلیل خاصی ساخته شده و پس از آن به حال خود رها می شوند.

 

چگونه فالوور فیک را تشخیص دهیم؟

 

فالوور فیک تنها عدد فالوورهای شما را زیاد می کند اما هیچ مزیت دیگری ندارد! شاید در نگاه اول فالوور فیک جذاب و کاربردی به نظر برسد اما پس از مدتی متوجه می شوید که فالوور فیک غیر از ضرر برای صفحه شما چیزی نخواهد داشت. برای اینستاگرام تعامل کاربران با صفحه شما بسیار مهم است! هر چقدر تعامل صفحه بهتر باشد، شانس شما برای بیشتر دیده شدن بیشتر است. از طرف دیگر، هر چقدر تعامل صفحه شما کمتر باشد، شانس دیده شدن شما هم کمتر است؛ فالوور فیک به دلیل آن که هیچ تعاملی با صفحه شما ندارد و تنها عدد فالوور را زیاد می کند، منجر به کاهش تعامل کاربران با شما می شود. بنابراین استفاده از فالوور فیک غیر از در مواردی که تنها عدد فالوور برای شما مهم است، پیشنهاد نمی شود و بهتر است از راه های جایگزین مانند تبلیغات یا ربات اینستاگرام استفاده کنید. در بخش بعدی به بررسی راه های تشخیص فالوور فیک می پردازیم تا راحت تر بتوانید صفحه اینستاگرام خود را مدیریت کنید.

راه های تشخیص فالوور فیک

اگر بخش قبلی مقاله را خوانده باشید، حتماً متوجه شده اید که فالوور فیک چقدر به صفحه اینستاگرام شما آسیب می زند! اگر می خواهید صفحه خود را از نظر فالوور فیک بررسی کنید، باید روش های تشخیص فالوور فیک را بشناسید. راه های مختلفی برای آن وجود دارد اما ۵ راه اصولی و کاربردی در این زمینه را در این بخش به شما آموزش خواهیم داد! روش های تشخیص فالوور فیک اینستاگرام عبارتند از:

۱- بررسی محتوا و موضوع پیج موردنظر

اولین چیزی که هنگام مواجه شدن با یک صفحه اینستاگرامی باید بررسی کنید، محتوای آن صفحه است! در قدم اول باید ببینید که آن صفحه چقدر فعالیت دارد؛ به عنوان مثال گاهی اوقات صفحات اینستاگرامی با وجود آن که آخرین پست آن ها مربوط به یک سال گذشته است، اما همچنان تعداد فالوورهای آن ها چند صد هزارتایی است. کاربران حاضر نیستند صفحه ای را که یک سال فعالیتی نداشته است را دنبال کنند! بنابراین مشخص است که آن صفحه فالوور فیک بسیار زیادی دارد. همچنین نوع محتوا هم بسیار مهم است! گاهی اوقات یک صفحه اینستاگرام هر روز یک پست مشابه را منتشر می کند و کاربران آن را لایک می کنند؛ به نظر شما دلیل منطقی وجود دارد که کاربران هر روز یک پست مشابه را لایک کنند؟ قطعاً خیر! این مسائل نشان دهنده فیک بودن فالوور های آن صفحه است.

 

چگونه فالوور فیک را تشخیص دهیم؟

 

یکی دیگر از مواردی که هنگام تشخیص فالوور فیک باید به آن دقت کنید، این است که آن صفحه در روز چند پست مشابه منتشر می کند! اگر تعداد پست های منتشر شده توسط یک صفحه خیلی زیاد باشد، نه تنها کاربران آن را لایک نمی کنند، بلکه ممکن است آن صفحه را آنفالو کنند. بنابراین اگر یک صفحه روزانه چندین پست قرار می دهد و تعداد لایک آن مشابه هم است، باید به واقعی بودن فالوورها و لایک های آن شک کنید.

۲- بررسی دنبال کنندگان پیج

فالوورهای فیک معمولاً مشخص هستند؛ چنین فالوورهایی معمولاً اسم اکانت غیر معمولی دارند و تصویر پروفایل هم ندارند. یکی از بهترین راه های برای تشخیص فالوور فیک این است که وارد پروفایل صفحه موردنظر خود شوید. سپس از طریق بخش فالوورهای آن صفحه، آن ها را بررسی کنید. اگر فالوورهای آن صفحه نام و عکس پروفایل درستی ندارد، باید شک کنید که آن صفحه فالوور فیک دارد! هر چقدر تعداد فالوورهای غیر معمولی در بخش فالوورهای صفحه بیشتر باشد، درصد فالوورهای فیک آن صفحه زیاد است. لازم است بدانید که فالوورهای فیک به کمک ربات ها ساخته می شوند و این ربات ها معمولاً توسط افراد خارجی طراحی می شوند. بنابراین نامی که بر روی اکانت ها قرار می گیرند، نام ایرانی نیست و در صورت مشاهده چنین اکانت هایی، مطمئن باشید که فالوورهای آن صفحه کاملاً فیک هستند.

 

چگونه فالوور فیک را تشخیص دهیم؟

 

یکی دیگر از مواردی که در بررسی دنبال کنندگان پیج در تشخیص فالوور فیک به شما کمک می کند، این است که که تعداد فالوورها و فالووینگ های مربوط به صفحه دنبال کننده صفحه موردنظر خود را بررسی کنید! اگر تعداد فالووینگ ها بسیار بیشتر از فالوورها باشد، نشان دهنده فیک بودن آن است؛ به عنوان مثال اگر صفحه ای ۶ هزار نفر را دنبال می کند اما کمتر از ۲۰۰ نفر آن را دنبال می کنند، نشان دهنده فیک بودن آن صفحه است.

۳- بررسی میزان لایک و کامنت دریافت شده

یکی دیگر از راه های تشخیص فالوور فیک در اینستاگرام بررسی میزان لایک و کامنت های دریافتی آن صفحه در اینستاگرام است! اگر یک صفحه فالوور فیک داشته باشد، تعداد لایک و کامنت دریافتی آن بسیار کم است. به عنوان مثال صفحه ای را در نظر بگیرید که بیش از ۱۰۰ هزار دنبال کننده دارد اما هنگامی که یک پست منتشر می کند، تعداد لایک های آن کمتر از ۵۰۰ عدد است و تعداد افرادی که کامنت می گذارند بسیار کم است! در این صورت کاملاً واضح است که آن صفحه تعداد فالوورهای فیک بسیار زیادی دارد و برای هیچ کاری مناسب نیست.

 

چگونه فالوور فیک را تشخیص دهیم؟

 

گاهی اوقات صفحاتی که تازه شروع به کار می کنند، اقدام به خرید فالوور فیک می کنند که اصلاً کار درستی نیست؛ تا جایی که پس از مدتی مجبور پاک کردن فالوورهای فیک می شوند. حال اگر تعداد فالوورهای فیک زیاد باشد، مجبور به تغییر صفحه می شوند که باید فعالیت خود را از صفر شروع کنند! اگر شما هم چنین کاری کرده اید، بهتر است یک صفحه جداگانه ایجاد کرده و با تبلیغات در صفحه اول، فالوورهای فعال خود را به صفحه جدید هدایت کنید. تشخیص فالوورهای فیک از طریق افرادی که پست را لایک کرده اند هم مشخص می شود؛ کافی است وارد بخش لایک پست بروید و ببینید که چه کسانی آن را لایک کرده اند. اگر اکثر اکانت ها فیک باشند، نشان دهنده لایک فیک و خریداری شده است!

۴- بررسی نوع کامنت های درج شده در پیج

در بخش قبلی گفتیم که اگر فالوور فیک باشد، کامنتی برای آن صفحه درج نمی کند! گاهی اوقات صفحات مختلف برای آن که این مسئله را پوشش دهند، علاوه بر فالوور فیک از کامنت فیک هم استفاده می کنند. در چنین صفحاتی اگر به کامنت پست ها دقت کنید، متوجه غیر واقعی بودن آن کامنت ها می شوید! به عنوان مثال به جای متن، از اموجی ها استفاده کرده اند یا برخی کامنت ها را تکرار کرده اند. این صفحات کامنت فیک دارند که در واقع تعامل فیک برای صفحه خود ایجاد کرده اند.

 

چگونه فالوور فیک را تشخیص دهیم؟

 

این مورد هم به راحتی قابل تشخیص است! کافی است وارد صفحه اکانت هایی که کامنت گذاشته اند شوید و ببینید که آیا پیجی که زیر آن کامنت گذاشته اند را دنبال می کنند یا خیر! اگر پاسخ منفی است، قطعاً آن کامنت فیک است. علاوه بر این، شما به راحتی می توانید از روی پروفایل آن صفحه هم ببینید که یک پروفایل فیک است یا واقعی. این مورد زمانی که بخواهید به صفحات مختلف تبلیغات بدهید، بسیار کاربردی است و به شما کمک می کند تا بتوانید صفحات بی کیفیت را پیدا کنید و از ارائه تبلیغات به آن ها خودداری کنید.

۵- بررسی لایک های دریافت شده در پست ها

علاوه بر کامنت ها که بسیاری از صفحات از آن استفاده می کنند، لایک فیک هم قابل خریداری است! یکی از راه های تشخیص فالوور فیک صفحات اینستاگرامی است که به لایک پست ها توجه کنید. برای تشخیص این مورد کافی است پست های اخیر یک صفحه را باز کنید و پروفایل افرادی که آن پست را لایک کرده اند را مشاهده کنید. در این صورت به راحتی می توانید فالوور فیک آن صفحه را تشخیص دهید! همچنین اگر در ساعت اول انتشار پست تعداد لایک آن به صورت ناگهانی بالا رفت، تا حد زیادی می توانید به فیک بودن آن شک کنید. دلیل آن هم این است که معمولاً لایک و کامنت فیک در کمتر از چند دقیقه ارسال می شود و پس از آن دیگر هیچ کامنت و لایکی از طرف ربات ها ارسال نمی شود.

 

چگونه فالوور فیک را تشخیص دهیم؟

 

با استفاده از این روش های تشخیص فالوور فیک به راحتی می توانید صفحات با کیفیت را پیدا کنید و از آن ها برای تبلیغات استفاده کنید! یا اگر قصد دارید صفحه خود را به صورت بهینه تر استفاده کنید، این روش ها کمک زیادی به شما می کند.

چرا نباید از فالوور فیک استفاده کنیم؟

تا چند سال گذشته تعداد فالوورها اهمیت بسیار زیادی داشتند اما با تغییر الگوریتم های اینستاگرام، در حال حاضر تعداد فالوور اهمیت کمتری در میان سایر موارد دارد. فالوور فیک تنها باعث بالا رفتن عدد تعداد فالوور شما می شود اما هیچ تعاملی برای صفحه شما ایجاد نمی کند! در حال حاضر بسیاری از صفحات به دنبال افزایش تعامل هستند تا با استفاده از روش های طبیعی نظیر رفتن به اکسپلور، تعداد دنبال کنندگان خود را افزایش دهند. استفاده از فالوور فیک باعث می شود تا نرخ تعامل صفحه شما کمتر شود و این مسئله از نظر اینستاگرام، به معنای محبوبیت بسیار پایین صفحه شما در میان کاربران است! در این صورت نه تنها وارد اکسپلور نمی شوید، بلکه ممکن است در صفحه اصلی اینستاگرام هم پست های شما به فالوورهای واقعی نمایش داده نشود.

 

چگونه فالوور فیک را تشخیص دهیم؟

 

گاهی اوقات افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند، به شما می گویند که فالوورهای دریافتی واقعی است! در حالی که دریافت هزاران فالوور در کمتر از چند دقیقه تنها در صورتی که شما ده ها میلیون تومان صرف تبلیغات کرده باشید، امکان پذیر است. بنابراین استفاده از فالوور فیک را تحت هیچ شرایطی پیشنهاد نمی کنیم! تنها در صورتی که فقط تعداد فالوورها برای شما مهم است، این روش می تواند منطقی باشد اما در غیر این صورت، بهتر است از روش های جایگزین نظیر ربات اینستاگرام استفاده کنید. در بخش بعدی می خواهیم به بررسی ربات اینستاگرام به عنوان بهترین جایگزین برای فالوور فیک بپردازیم!

استفاده از ربات اینستاگرام؛ جایگزین مناسب برای فالوور فیک

در حال حاضر ربات اینستاگرام به در نظر گرفتن الگوریتم های جدید، به شما کمک می کند تا بتوانید افراد را به صورت کاملاً هدفمند و برنامه ریزی شده دنبال کنید! این کار باعث می شود تا صفحه شما با مشکل مواجه نشود و روز به روز، رشد بیشتری کنید. البته تولید محتوا مهم ترین بخش صفحه اینستاگرام شما است و اگر بتوانید تولید محتوای حرفه ای به صورت مستمر انجام دهید، به راحتی می توانید با کمک ربات اینستاگرام در مدت زمان کوتاه، فالوورهای زیادی جذب کنید.

اگر نیاز به خرید ربات اینستاگرام دارید، می توانید از طریق سایت اینستا ربات خرید خود را انجام دهید! تیم مشاوره و پشتیبانی در خدمت شما است تا به سوالات و سفارش شما رسیدگی کند. در حال حاضر ربات اینستاگرام در این مجموعه با در نظر گرفتن آخرین الگوریتم های اینستاگرام ارائه شده است و استفاده از آن، هیچ مشکلی برای صفحه اینستاگرام شما نخواهد داشت.

نویسنده مطلب

دیدگاهتان را بنویسید