جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
راهنمای کامل کسب درآمد از اینستاگرام
صفر تا صد کسب درآمد از اینستاگرام

راهنمای کامل کسب درآمد از اینستاگرام

این روزها شبکه های اجتماعی بخش مهمی از زندگی افراد مختلف را دربر گرفته است! تا جایی که تقریباً هر فرد بخشی از زندگی خود را در آن می‌گذراند و تا چندین ساعت در روز از آن استفاده می ‌کند. یکی از دغدغه های افراد مختلف، کسب درآمد است! جالب است بدانید که کسب درآمد از اینستاگرام به یکی از دغدغه های مهم برخی افراد تبدیل شده است و جالب است بدانید که افراد زیادی درآمدهای بسیار خوبی از اینستاگرام دارند. در این مقاله می خواهیم به بررسی مفهوم کسب درآمد از اینستاگرام و هر چیزی که لازم است در مورد آن بدانید، بپردازیم. پس اگر برای شما هم این سوال پیش آمده است که کسب درآمد از اینستاگرام چگونه است، در این مقاله همراه ما باشید.

کسب درآمد از اینستاگرام چیست؟

مفهوم کسب درآمد از اینستاگرام واضح است؛ به هر درآمدی که افراد از طریق اینستاگرام کسب می کنند، کسب درآمد از اینستاگرام گفته می شود. حال اگر بخواهیم این مفهوم را به صورت تخصصی‌ بررسی کنیم، باید بگوییم که به درآمدی که از طریق خدمات یا محصولاتی که از طریق اینستاگرام ارائه می شود، کسب درآمد از اینستاگرام گفته می شود. جالب است بدانید در اینستاگرام افراد با هر مهارتی به راحتی می توانند کسب درآمد کنند و از آن مهم تر این است که برخی افراد تا چند صد میلیون تومان در ماه درآمد دارند.

 

کسب درآمد از اینستاگرام چیست؟

 

کسب و کار اینستاگرامی به کسب و کاری گفته می شود که در بستر اینستاگرام فعالیت می کنند! در واقع در اینستاگرام به صفحاتی که محصولات یا خدمات ارائه می کنند، کسب و کار اینستاگرامی گفته می شود. گاهی اوقات اعتبار برخی از این صفحات به قدری بالا است که افراد پس از یک بار خرید موفق، برای همیشه مشتری آن صفحه هستند و دیگر به فکر خرید از سایت ها نخواهند بود. یکی از مسائلی که باعث می شود تا کسب و کارهای اینستاگرامی موفق باشند، این است که افراد زیادی در شبکه های اجتماعی فعالیت می کنند و اگر یک صفحه بتواند محصولات یا خدمات خود را به خوبی نشان دهد و ارائه کند، خیلی راحت می تواند اعتماد کاربران را جلب کند.

کسب درآمد در منزل با اینستاگرام امکان پذیر است؟

یکی از افکار اشتباهی که گاهی اوقات افراد دچار آن می شوند، این است که کار همیشه باید در محیط کار انجام شود و نمی توان در محیط خانه کسب درآمد کرد! در حال حاضر کسب و کارهای اینستاگرامی زیادی هستند محصولات و خدمات ارائه می کنند و جالب است بدانید که بسیاری از آن ها، از داخل منزل مدیریت می شوند. در حال حاضر کسب درآمد از اینستاگرام بسیار راحت است و برای آن، نیازی به حضور فیزیکی در محل کار نیست! در واقع شما شما از داخل خانه به راحتی می توانید کارهای مربوط به کسب و کار اینستاگرامی خود را مدیریت کنید و به کسب درآمد از اینستاگرام بپردازید.

ابزارهای ضروری برای مدیریت کسب و کار اینستاگرامی

اگر قصد راه اندازی یک کسب و کار اینستاگرامی را دارید، پس از انتخاب نام و حوزه فعالیت خود باید از ابزارهای مختلفی هم استفاده کنید! چند ابزار ضروری برای مدیریت کسب و کار اینستاگرامی وجود دارد که در این بخش به بررسی آن ها می پردازیم؛ البته فراموش نکنید که ابزارهای زیادی هستند که به شما کمک می کنند اما ۴ مورد از مهم ترین مواردی که به آن نیاز دارید، عبارتند از:

 

ابزارهای لازم برای مدیریت کسب‌وکار اینستاگرامی

 

·         ابزارهای تولید محتوا

اولین ابزاری که برای مدیریت کسب و کار اینستاگرامی به آن نیاز دارید، ابزارهای تولید محتوا است! مهم ترین چیزی که یک صفحه اینستاگرامی باید داشته باشد، محتوای با کیفیت است. اگر شما نتوانید محتوای جذاب و با کیفیت تولید کنید، کاربران ترغیب به دنبال کردن شما نمی شوند. ابزار تولید محتوا به شما کمک می کند تا بتوانید محتوای جذاب و با کیفیت تولید کنید؛ سپس آن را در صفحه خود منتشر کنید و کاربران زیادی را جذب کنید. ابزارهای مختلفی در این زمینه وجود دارند که می توانید متناسب با نیاز خود یک یا چند مورد از آن ها را استفاده کنید.

·         تبلیغات در صفحات دیگر

هر صفحه اینستاگرامی نیاز دارد که توسط کاربران زیادی دیده شود! درست است که یک صفحه به صورت طبیعی هم می تواند رشد کند، اما با توجه به رقابتی که در حال حاضر وجود دارد ممکن است چندین سال برای شناخته شدن یک صفحه توسط هزاران کاربر زمان نیاز باشد. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم از تبلیغات استفاده کنیم تا در کمتر از چند روز بتوانید کسب و کار اینستاگرامی خود را به هزاران نفر معرفی کنید! البته تبلیغات نیازمند بودجه است و شما می توانید به اندازه بودجه ای که دارید، تبلیغات کنید. اگر بودجه شما خیلی کم است، آن را برای تولید محتوا صرف کنید تا به صورت ارگانیک رشد کرده و درآمد حاصل از آن را صرف تبلیغات کنید.

·         ابزار آنالیز صفحه

یکی دیگر از مواردی بسیار مهمی که در مدیریت کسب و کار اینستاگرامی اهمیت زیادی دارد، آنالیز صفحه است. شما باید بدانید که در صفحه شما چه اتفاقاتی می افتد؛ در واقع ضروری است بدانید که صفحه شما رشد کرده است یا کاربران قبلی هم شما را آنفالو کرده اند. همچنین باید بدانید که تمام اتفاقاتی که در صفحه شما می افتد، دلیل خاصی دارند و هیچ اتفاقی بی دلیل در صفحه شما رخ نمی دهد. با استفاده از ابزارهای آنالیز صفحه به راحتی می توانید این کار را انجام دهید. ابزار insights اینستاگرام که در صفحات تجاری وجود دارد هم می تواند اطلاعات خوبی به شما بدهد اما بهتر است از ابزارهای حرفه‌ای‌تر استفاده کنید.

·         ربات اینستاگرام

یکی دیگر از ابزارهای بسیار مهمی که برای مدیریت کسب و کار اینستاگرامی وجود دارد، ربات اینستاگرام است. ربات اینستاگرام به شما کمک می کند تا بسیاری از کارهایی که باید به صورت دستی انجام دهید را به صورت خودکار انجام دهید! به عنوان مثال یکی از راه های رشد صفحه اینستاگرام و افزایش فالوورها، فالو و آنفالو کردن کاربران برای شناخته شدن صفحه شما است. با استفاده از ربات اینستاگرام می توانید به صورت خودکار این کار را انجام دهید. اگر نیاز به استفاده از ربات اینستاگرام دارید، می توانید از اینستا ربات تهیه کرده و به رشد صفحه اینستاگرامی خود کمک زیادی کنید.

این ۴ مورد، ابزارهای کاربردی و ضروری هستند که هر صفحه برای کسب درآمد از اینستاگرام به آن نیاز دارد. البته ابزارهای دیگری هم وجود دارند که می تواند مفید باشد اما استفاهد از این موارد برای هر صفحه اینستاگرامی ضروری است.

راه‌های کسب درآمد از اینستاگرم

اگر به فکر کسب درآمد از اینستاگرام هستید، حتماً این سوال برای شما پیش آمده است که راه های کسب درآمد از اینستاگرام چیست! راه های مختلفی برای کسب درآمد از اینستاگرام وجود دارد که همه آن ها زیر مجموعه ۳ مورد زیر هستند:

 

راه‌های کسب درآمد از اینستاگرام

 

۱٫      فروش محصولات و خدمات

بسیاری از افراد محصولات یا خدماتی برای ارائه دارند که با استفاده از بستر اینستاگرام آن را معرفی می کنند! در واقع افرادی به راحتی می توانند محصولات خود را در اینستاگرام معرفی کنند و آن را به فروش برسانند. جالب است بدانید بسیاری از افرادی که به صورت اینترنتی خرید می کنند، بخشی از خرید خود را از طریق صفحات اینستاگرامی سفارش می دهند. همچنین بسیاری از شرکت ها که خدماتی برای ارائه دارند، برای معرفی خدمات خود و جذب مشتری از بستر اینستاگرام استفاده می کنند و جالب است بدانید که بسیاری از آن ها موفق هستند.

۲٫      همکاری در فروش محصول

بسیاری از فروشگاه های اینترنتی و فیزیکی، محصولی برای ارائه دارند و حاضرند که به ازای فروش محصول توسط شما پورسانتی به شما بدهند. همین مسئله باعث شده تا بسیاری از صفحات اینستاگرامی که گاهی اوقات چند صد هزار نفر دنبال کننده دارند، محصولات فروشگاه های دیگر را بفروشند. به چنین کاری همکاری در فروش گفته می شود که شما درصد مشخصی را به عنوان پورسانت دریافت می کنید! اگر محصول یا خدماتی برای ارائه ندارید، شما هم می توانید یک صفحه اینستاگرامی راه اندازی کرده و محصولات دیگران را به صورت همکاری در فروش ارائه کنید. درآمد حاصل از این کار هم بسیار خوب است و می توان به عنوان کسب و کار اینستاگرامی از آن یاد کرد.

۳٫      دریافت تبلیغات در صفحه اینستاگرام

برخی از صفحات اینستاگرام فالوورهای زیادی دارند و بازدید پست یا استوری آن ها زیاد است! چنین سایت هایی به ازای دریافت هزینه از افراد دیگر، تبلیغات آن ها را در صفحه خود قرار می دهند و با این کار درآمد خوبی کسب می کنند. هر چقدر تعداد فالوورها و تعامل آن صفحه بیشتر باشد، درآمد شما هم بیشتر می شود. بنابراین اگر نمی خواهید دردسرهای تامین و ارسال محصول را داشته باشید، استفاده از این روش بسیار به صرفه است.

این ۳ روش کسب درآمد از اینستاگرام به صورت کلی معرفی شدند؛ بنابراین ممکن است ده ها راه کسب درآمد از اینستاگرام هم وجود داشته باشد که در این دسته ها قرار می گیرند.

نکات مهم برای رشد سریع در اینستاگرام

نکات زیادی وجود دارند که با رعایت آن ها می توانید رشد کسب و کار اینستاگرامی خود را افزایش دهید! ۴ مورد از نکات مهم برای مدیریت صفحه اینستاگرام عبارتند از:

 

نکات مهم در مدیریت کسب‌وکار اینستاگرامی

 

نکته اول) استفاده از پست و استوری اینستاگرام

اولین چیزی که باید به کاربران نشان دهید، این است که صفحه اینستاگرام شما فعال است! در واقع کاربران هنگامی که وارد صفحه اینستاگرام شما می شوند، اولین چیزی که می بینند این است که استوری فعال دارید یا خیر؛ همچنین تاریخ انتشار آخرین پست هم اهمیت زیادی دارد که جدید باشد. برای آن که بتوانید کاربران را ترغیب به استفاده از محصولات یا خدمات خود کنید، همیشه در استوری های خود از آخرین محصولات و همچنین رضایت مشتریان محتوایی منتشر کنید تا کاربران هم به شما اعتماد کنند.

نکته دوم) استفاده از هشتگ‌های مرتبط

استفاده از هشتگ ها را هنگام انتشار پست در اینستاگرام فراموش نکنید! هشتگ ها به شما کمک می کنند تا پست های شما زمانی که کاربران به دنبال آن هشتگ هستند، دیده شود. برای کسب درآمد از اینستاگرام این نکته که پست شما توسط کاربران بیشتری دیده شود اهمیت زیادی دارد. البته توجه داشته باشید که حتماً از هشتگ های مرتبط استفاده کنید تا مخاطبانی که پست شما را از طریق هشتگ می بینند، مخاطبان هدف باشند. در غیر این صورت احتمال آن که مخاطب پست شما را باز کند بسیار کم است که در نهایت باعث می شود تا از محصولات شما استفاده نکند.

نکته سوم) ارتباط با صفحات مرتبط

هر کسب و کار اینستاگرامی رقیبانی دارد و رقیبان هم دقیقاً صفحاتی مانند شما هستند! برای آن که بتوانید مخاطبان این صفحات را هم جذب کنید، به راحتی می توانید در صفحات آن ها کامنت درج کنید یا حتی از آن ها بخواهید که تبلیغات شما را در صفحه خود قرار دهند. این مسئله باعث می شود تا مخاطبان هدف واقعی را از آن صفحه به صفحه خود بکشانید؛ البته این مسئله ممکن است در ازای این کار از شما بخواهند شما هم برای آن ها تبلیغ کنید که در ابتدای مسیر ایرادی ندارد.

نکته چهارم) تعامل با فالوورهای صفحه

تعامل با کاربران صفحه اینستاگرامی خود را فراموش نکنید! اگر کاربران برای شما کامنت درج می کنند،  پاسخ آن ها را بدهید، همچنین اگر به شما دایرکت می دهند و سوالی می پرسند سعی کنید کاملاً با حوصله پاسخ همه آن ها را بدهید. این مسئله روی اعتبار و همچنین افزایش تعامل صفحه تاثیر دارد که باعث رشد شما می شود.

با رعایت این ۴ نکته به راحتی می توانید به رشد بیشتر و سریع تر کسب و کار اینستاگرامی خود کمک کنید و هر چه سریع تر کسب درآمد از اینستاگرام خود را سریع کنید. همچنین برای افزایش تعامل صفحه می توانید از ربات اینستاگرام استفاده کنید! اینستا ربات بهینه‌ترین ربات اینستاگرام را در اختیار شما قرار می دهد که می توانید به رشد صفحه خود کمک کنید.

در این مقاله به بررسی کامل کسب درآمد از اینستاگرام دارید و هر چیزی که در این مسیر به آن نیاز دارید، پرداختیم. اگر در زمینه کسب درآمد از اینستاگرام سوالی دارید، می توانید از طریق بخش نظرات مطرح کنید تا شما را به صورت کامل راهنمایی کنیم.

نویسنده مطلب

دیدگاهتان را بنویسید